Skog/ledig/djur

Sitter hemma hos mamma och pappa och är fortfarande ledig.
Mamma är frälst i katten Becca och eric har med sej. Lilla cube. Världens sötaste katt!
Pappa han muttrar och pratar för sej själv.
Becca är lat som vanligt
Eric jag han e ju gäst så de e ju skittrevligt.
Min ängel har åkt hem.
och jag... ja... jag bara är och hjälper mamma som går på kryckor.

Jag har inte insett förän nu hur mkt jag saknar skogen. och hur mkt det finns som man inte tänkte på förut när man väl bodde här.
Har promenerat minst 6 km varje dag sen jag kom hem. Jag har hunnit med att samla tankar och placerat dem i små mappar inne i min hjärna. jag föreställer mej mapparna i olika läckra färger och mönster på.
Jag går och lägger mej runt halv 9 varje kväll.... och sover djupt till halv 9 dagen efter... Full av energi och ork till att hitta på saker.
Att kunna sitta ner  och läsa min bok i lugn och ro har inte existerat när jag är i sthlm.... (Jag MÅSTE ändra min livsstil!!!)
Planer för framtiden är nu  hemlighet smidda i mott huvud och de är placerade långt inne i huvudet, i en blå mapp med moln på....
Jag har något att se fram emot... Jag tänker inte skriva vad det är förrän allt är klappat och klart....
Johans fördelsedag nalkas. Har precis smidit ihop en supermysig kväll med spansk och australienskt tema...
Eftersom ja inte tror att Johan läser bloggen allt för ofta så kan jag ju i alla fall avslöja så mkt.'
Nyår då... Det ska inte hända ett skit! Johan och jag ska dricka gott vin, äta smarrig mat och kolla på WallE!
Tänker börja det nya åtet med sundhet och skallen skall vara klar.
Tänker inte spendera 1 Januari 2009 med att vara bakfull och ångestvågorna svallande över huvudet somkan strypa mig....
Aktiv början på året och dagen skall gå i hälsans tecken!
Döm mej inte... om du gör det.... Så skiter jag blanka tusan i det ska du veta!

Puss och klem....
I morgon bär det iväg till Jönköping på mellandags rea.
Det enda som ska inhandlas är present till johan och sen blir det bara till att glo i affärer. Spara är mitt nya efternamn.
Ni kommer förstå varför om ett tag....




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0