Skabbig dag

Vaknade i morse och min själv skrek på hjälp! Tröttheten värkte i kroppen. Psyket tryckte ner mej i sängen med ett strypgrepp som lämnat blåmärken kring min hals.
Som tur är var Johan hemma. Att ha någon som kastar av sej det varma sköna täcket, någon som knuffar en så man ramlar ner på golvet. Att ha någon som Johan är det bästa man kan ha! Hade jag inte haft honom hade jag nog legat i sängen hela dagarna och tyckt synd om mej själv.

Kom ur sängen. "Fixade" mej, (skabbigare än jag är idag har jag nog alldrig varit). Känslan e så. Håret stripigt. Sminket halvdant. Kläderna är väl ganska ok ändå. Lollo tycker det i alla fall.
På vägen till jobbet börjar fantasierna snurra runt i skallen på mej. Fantasin idag var att jag jobbar som fotograf, resa jorden runt och njuta av pina coladas (även fast jag inte gillar de egentligen), sola, umgås med människor från alla jordens hörn. Jag vill vara en vagabond med kameran i näven. Enstöringen men linsen. Flickan med resväskan. Tjejen med vingar.
Ja ni fattar.
 Just nu känner jag mej fastkedjad med i min kontorsstol.  Det enda jag gör är att gräla med säljare och i vissa fall tvinga fram en falsk trevlighet mot vissa av dem. Det för övrigt gör mej illamående (att vara falskt trevlig)

Den enda glimt av solljus jag har i min vardag är. Mamma, pappa och becca. min kära johan. Mina kollegor som gör det möjligt att komma till jobbet utan att spy.
Lina med hennes förståelse och närvaro
Lollo med hennes förmåga att få en att le
Lina L för hennes sarkasm
Sara för hennes lugn.


Vad har man att klaga på? Man gnäller och mår dåligt. Men i själva verket är det bara ett litet skrubbsår i jämförelse med andra som inte får mat på bordet, saknar en säng att sova i, föräldralösa, pengalösa osv.
Jävla I-landsproblem! man kan ju inte annat att bli trött på sej själv! Loser! Quiter! Det är vad jag är!
Nu är det att ta sej i kragen. Börja träna, äta nyttig mat. Börja virka och fota igen.
Sluta gnälla så jävligt. Börja se det ljusa i livet istälelt för det mörka!
Sluta kompensera det sura med socker, billiga kläder och skräp!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0