Förbannad!

Jag rusar till bussen. Den står där. Mellan bussen och mej, isbana. Jag rusar lite ändå, fast det är halt.
Längst bak i tankarna finns det en aning om att nästa buss inte går förrän om en timma.
Busschaffören ser mej. Jag kommer närmare. va händer nu? Jo, BUSSJÄVELN ÅKER!!!
Jag är så trött på egoismen i världen just nu.
Idag har det varit världens pissigaste väder, vinterns halaste dag... och bussen kan inte hia seg 5 sek utan är så självisk och bara åker!
Skam man klaga på det här? ja, med tanke på att man varje morogn står och huttrar i kylan och bussen alltid är 7 minuter sen.... men när man väl ska halka sej fram mot bussen, jag då ska man ha så förbannat brottom.
Snart är det vår och då ska SL inte få ett rött öre av mej! då är det cykeln som gäller!
Va hände sen? Jo, jag fick gå hem. Mina convers är paj!!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0