Dag 3 in Barcelona

Kom precis hem efter en lång dag i stan. lite fotografering, tittat på folk, och shoppat en handväska.
Något som jag inte fick med mej hemifrån. En handfväska där kameran och böckerna får plats i. Ingen höjdare att bära omkring på stora ryggan hela dagarna.
Intrycken för dagen är dofterna. Det är som att dofterna springer ett oavbrutet stafettlopp om vart annat. cigarrlukt, brännt gummi, avgas, bensin, nybakat bröd, frityrolja.... osv.
Här upplever man verkligen att man har ett luktsinne. det kan jag inte påstår att man upplever så starkt hemma. Eller så är man så van vid lukterna hemma att man inte registrerar dem. Synd. Mycket av upplevelsen ligger faktiskt i luktsinnet när man kommer till ett nytt ställe.
Min favoritdoft är cigarrlukten!

Lite nya foton från idag. Vill bara meddela att cigarettfimpen är INTE min. Så ni inte tror att jag börjat röka.
Min rygg svider och jag hoppas att den har svidit klart tills i morgon. För så hade Lisen tänkt att gå till la Playa (stranden)



 


Den kända La Rambla


 


 














Det är inte min fimp



Min nyinköpta väska


och så jag






 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0