Finland, en plats av förundran

Hemkommen från det blåvita landet.
Efter en helg med mycket intryck vet jag inte riktigt vart jag ska börja.
Välkomnandet av finland var regnigt och tidigt på morgnonen som gjorde mej lite tjurig eftersom jag älskar att sova på morgnarna.
Men inte denna helgen inte....
Vistelsen började med ögonbryn och fransfärgning. Blev toppen. Nu ser jag inte ut som en lukemipatient längre. Lite mer färg och friskare look. Viktigt!
Efter det delade vi poole med valrossarna. (valrossarna som i bemärkelse de andra hotellgästerna)
Jag fick snabbt lära mej att på en finlandsbåt finns det människor vars passion är att svulla i sej mat. Då menar jag att man slåss för maten. man nyps, trängs, rivs och klänger på varandra för att komma åt de godaste delikatesserna på det kilomeretlång bordet som mest liknar vilket julbord som helst.
Äcklad blev jag av människors glubskhet. maten var god, men att se på ryssarna som (utan att överdriva) skyfflade upp kaviar i hektorvis på tallriken. Till det åt det endast lite bröd och en nubbe. Discusting!
Hotellet vi anlände till var ett flott hotell med stora ytor och en väldigt vänlig personal. Detas 5 gnistrande stjärnor hade det gjort sej välförtjänt av.
Lugn och ro och biljardspel gjorde vistelsen till en trevlig tur.
Åter igen förundras jag av Finlandsbåten. Om man skulle bliunda sej igenom hela resan skulle man tro att det springer omkring små Mumintroll överallt man går. Mysigt.... hehe

Nu ska jag sätta igång att fixa i ordning lite av bilderna så ni får se i bilder hur vår tripp blev :o)

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0