engelska till svenska och svenska till engelska.... tröttsamt

har variut ute med mamma och pappa och min Andy på resturang. Det tär som fasen på psyket och orken när man behöver översätta från engelska till svenska och sedan från svenska till engelska och ibland från svenska till svenska också....
Så nu blir det ett sömnpiller i form av några sidor i min bo och sedan sova....

Längtar tills andy lär sig svenska. Då slipper jag översätta till min pappa. Men Andy är en sann tvättsvamp genom att suga åt sig ord och behålla dem i minnet.
Bra jobbat Andy!!!




My Einstein!


Kommentarer
Therese

Haha svenska till svenska är bra illa.

2010-08-29 @ 20:25:54
URL: http://tezzanlife.blogg.se/
Annie

Förstår exakt vad du menar!!... haha jag pratar vanligtvis engelska med pojken min, franska el tyska med hans kompisar, svenska med mina kompisar/föräldrar om inte engelska, i familjen jag bor i nu pratar mamman Nederlänska med barnen, jag mest engelska, pappan pratar franska, barnen pratar franska tillsammans men när hela familjen samlas pratar vi engelska el blandar alla för att säga sanningen. Haha vilken röra! Xx

2010-08-30 @ 20:09:50
URL: http://annnies.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0