Seymore har hittat hem

När jag kom till kattstallet igår hade mamma redan kommit och varit där i ett par timmar.
Ett par timmar låter mycket. Men tro mig. Att vara på katthemmet o kela med de små liven är ingen svår match. Det är supersvårt att dra sig där ifrån. Mamma hade suttit och borstat honom och fått ihop en hel boll i storleken av en innebandyboll av hår.
Bilresan gick topen. ha sa inte ett ljud. han var lite orolig. Det såg man i han små ögon.
Men när vi kom innanför dörren började uptäcksfärden. Efter ett par timmars invaning gosade han upp sig och sökte kontakt hos os alla tre som var hemma just då.
Jag köpte honom en lite röd säng som han sedan somnade djupt och gott i.

När jag vaknade i morse möttes jag av en sömnig kisse som sökte kontakt och kärlek i stora mängder.
Under tiden jag fixade frukost till mig själv ville han också ha. Vid frukostbordet satt vi båda och till slut började han lapa mjölk ur mit mjölkglas.

Jag kan inte beskriva känslan av den kärlek man ger och man får tillbaka.

Att gå till jobbet idag var tungt. jag ville inte lämna honom ensam. Trots att mamma kommer vara där i stor del av dagen känns det ändå som att jag vill vara med honom hela dagen...

Namnet Seymore uppfanns av en otroligt trevlig kille på kattstallet.
Det betyder att han är en sådan kisse man vill Sey more av ... "se mer av"

Seymore har hittat he...
Och jag har blivit mamma!!!



Kommentarer
Helena

Å vad söt!



var det en liten man du träffade som kom på namnet, liten å kort hår, sönder klsta händer?



Ingen fara att ge honom lite mjölk speciellt inte i början men ta det med måtta, ett kaffefat räcker lagom. Katter äter å dricker när de har behova av det så om han inte vill ha allt direkt så ta inte bort fatet. Jag har kanske 2 ggr i veckan som jag ger min ena katt vanlig lyxig burkmat fast i påse å då får han ca 2 tsk av den varje gång så påsen räcker till 3 potioner å dte är bara för att de oxå ska ha lite vardagslyx! Å när vi firar nått får de båda lite grädde på ett fat =D



Är det din första katt nånsin?



kram kram!



2010-03-23 @ 22:30:12
URL: http://sjoborg.blogg.se/
simones

Riiktigt härligt foto gumman :)

2010-03-24 @ 13:36:12
URL: http://fattybom.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0