mission hundvakt

Ska nu packa min väska för en färd hem till mina rötter i Småland.
Ska vara hundvakt ett par dagar till familjens hund Minou. Har inte träffat henne på säkert ett halvår och jag har saknat henne så mkt så det har gjort ont.
Men nu har jag laddat med allergimedecin, astmainhalator och bra kläder.
Vi ska mysa, vi ska leka och vi ska gå lååånga promenader.
Lite vemodigt är det att åka ifrån min Seymore dock. Kommer sakna honnom till döds.
Det är bara ett par dagar, men har inte varit ifrån honom så länge. Jag känner det som att jag ska resa ifrån min bebis. Jag kommer sakna när han ligger och myser i mitt knä framför tvn med hans lilla huvud i min hand.
Jag kommer sakna hans tippande på parkettgolvet om nätterna, och jag kommer sakna när han somnar på mitt bröst om kvällarna.

Somliga av er tycker säkert att jag är otroligt larvig. Men andra kommer förstå mig.
Mamma förstår mig i alla fall....


 

 

 

MINA ÄLSKLINGAR!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0