Isbjörnarna ändrar beteende

msn.se hittade jag en sorglig nyhet.
På grund av att isarna smälter i Arktisk med allt större hastighet så behöver nu isbjörnsmammorna ändra sitt beteende för att ungarna ska kunna ta sig fram utan att drunkna.
Sorgen i mig stiger allt mer jag läser om dessa vackra djurs tillstånd.
Gör miljösparande val!
Annars kommer även detta fantastiska djur som så många andra djurarter att utrotas!










Miljösparande metoder



¤ Släck lampor i rummen du inte befinner dig i.
¤ Gör ett storkok
¤ Källsortera
¤ Köp miljömärkta varor.
¤ Fyll diskmaskinen full (om du diskar i maskin) eller handdiska.
¤ Gå eller cykla om du inte har långt dit du ska
¤ Välj lokaltrafiken om det finns möjlighet till det.

Sen finns det ju hundratals andra sparsamma saker man kan göra.
Jag gör det för isbjörnarna!
Det kanske inte är ekonomisk vinning på det. men själslig vinning genom att du drar ditt strå till stacken för att rädda vår miljö....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0