Redan trött på valet

Jag är så trött på det här valhetset. Det är absolut inte så att jag inte tycker det är viktigt. Men jag är trött på att politikerna ska förbjuda och förbjuda offentlig konst, och man lovar att sänka skatter, man lovar bättre vård för äldre, man står och hoppar på folk med deras profetsior om deras sk "felfria" partier man lovar lovar lovar. Och nu till och med så smutskastar de varandra, de utför personangrepp i sina reklamkampanjer.
Vem fan vill rösta på ett parti som svart på vitt stor för att personangrepp är bra, att smutskasta andra männiksor är rätt.

Men vad sänder de ut signaler?
1. De smutsar ner vår stad med deras fula reklamkampanj-planger. Men grafitti är inte lagligt
2. De kommer bara sänka skatterna så det gynnar deras egna plånböcker.
3. De vill ha bättre vård för äldre. (ja, snart ska de själva in på hemmen ochj behöver själva bättre vård då)
4. De säger att folks intigritet är viktigt. (smutskastningar och personangrepp är det bara partierna som håller på med. inte vi vanliga fredliga människor)

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska tro.
Men jag vet precis vad jag tycker.
Vi har politiker som är jycklare och lögnare!!


Jag vill inte lägga ut några bilder på något av partier, det kan ju tolkas som reklam. och jag vill verkligen inte smuts ner min blogg med den här skiten de håller på med!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0