Första avhoppet från Kyoto protokollet

Nyheterna skrämmer och frustrerar mig idag.
Kanada har nu beslutat att hoppa av Kyoto protokolet.

För er som inte vet vad Kyoto protokolet är så kan jag kortfattat utbilda er i det.
Flera länder har gått samman för att minska utsläppen av växthusgas i i atmosfären. T ex ska Japan minska sina utsläpp med med 6% och EU-länderna med 8%.

Växthusgaser i atmosfären förändrar vårt klimat och flera växt och djurarter får lida och till och med dö ut pga av att människan släpper ut "gift" som skadar dem.
Som jag tidigare skrivit RÄDDA ISBJÖRNEN! Det är nu viktigt att inga andra länder hoppar av just för att vi ska kunna rädda nallarna och resten av vår vackra miljö.

vad kan vi göra för att göra våran del v minskningen av växthusgas utsläppen?
Källsortera och konsumera mindre är de två enklaste sakerna man kan göra som privatperson.
Minska elförbrukning, cykla eller gå om du ska någon stans osv.
Jag tror alla vet vad man ska göra för att hjälpa naturen. Men jag tror att majoriteten är drabbade av sjukdomen "bekvämlighet" som gör att många skärmar av och inte tänker på att den här jorden och dess arter ska fortsätta leva även när vi inte gör fysiska avtryck på jorden.
Om det var era barn eller familjer som höll på att dö ut. Skulle ni vara lika bekväma? Det är tankesättet jag använder när latheten och bekvämligheten tränger in i mina porer.

Besvikelse och frustration i blodet hos mig just!



Hur kan vi aktivt kväva dessa varelser?

För mig är det helt obegipligt!

 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0