Förbannade gym

Kom till gymet igår och var suuupertaggad för att löpa på bandet. Ja, då kommer jag dit. och det står 10 personer och köar för att få springa eller gå på löpbandet. Då tänkte jag snappt om att jag kanske skulle köra en stund på crosstrainern istället.
Ilskan kokade i mig när jag såg att även där var det kö.
Superkul verkligen att människor tränar och så. Men jag kan inte låta bli att koka av ilska när man är så taggad att löpa som jag var igår, och inte ha möjligheten att komma till löpbandet.
Så jag tog min ilska och traskade hem i kylan i enbart mina shorts. Till och med glömde jag ta av de blåa osexiga skyddssockarna när jag gick hem. Så besviken blir jag när jag inte får som jag vill när jag är taggad för träning.
Så istället ska jag springa ikväll men ska inte gå till Högdalens gym. utan ska gå till eriksdalsbadet där de i alla fall har dubbelt så många löpband.
Våren är så välkommen nu, så man kan börja springa ute utan att vara rädd för att halka.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0