Sunday is a sunny day

Idag får jag ge kameran en chans till. Hittade egentligen bara massa smuts och inget vidare vackert. Mycket i huvudet som blockerade det kreativa i huvudet.
Så idag ska jag ge linsen en chans igen och även huvudet måste hitta något fint även fast naturen är riktigt skitig just nu.
Vårens stora nackdel är ju att det som försvinner i snö kommer fram i tö.
Tack gode Gud att solen väger över dessa nackdelar. hade inte solen funnits på våren hade man blivit mer deprimerad på våren än vinten just för att skiten kommer fram.
Så när snön är helt borta så får vi ju hoppas att kommunerna är på allerten att städa upp efter människors vinterkoma.
En tanke slog mig ett kort ögonblick om man skulle ta en runda och plocka upp hundbajs, skräp osv. Men NEJ!
Då har jag nog gått för långt. Att jag ens kommit att tänka ett litet ögonblick på att plocka upp hundbajs efter egoistiska hundägare.

well well. Idag ska jag städa igen. Katthåret sprider sig snabbare nu på vårkanten. Min lilla kisses kroppsfunktioner har förstått att det börjar bli vår. Så det betyder att dammvippan och dammsugaren får gå på högvarv.
Sen blir det en promenad med kamera. Klockan 16 så ska jag komma igång med träningen igen genom att prova mig på Gympa. I mitt huvud klingar det "kärringgympa" Men det klingar så fasansfullt negativs. Så jag måste ju prova. Tänk om det är superkul?

Så jag vidgar mina vyer idag helt enkelt.

Idag
1. Dusch
2. städ
3. promenad med kameran
4. handla
5. Gympa




Kommentarer
mamma

Oj jag är trött efter bara 3 punkten.

Kämpa på

kram mamma

2011-03-06 @ 10:21:14
Maria

Ja promenader i solskenet piggar upp! Har precis kommit in efter en skön runda med Malte i vagnen, han sov en hel två timmarsrunda, SKÖNT! Det luktade grillat lite varstans i samhället så jag bad Marcus åka till affären och fixa något, så ikväll blir det grillpremiär :o)

Kram

2011-03-06 @ 16:43:34
Therese

Oj vilken energi du haft i helgen. Kan du skicka över lite min tog slut efter träningen i går.

Hur gick ``kärring gympan´´i bland ger den mer än vad vi tror.

2011-03-07 @ 14:06:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0