Torsdag = snart helg

Vaknade sent i morse. Behövde en sovmorgon.
Idag blir det en lååång promenad i solen och ev ett inköp av canvas och färger som jag tjatat om så länge.
Jag tror inte det blivit av just för att jag är så rädd för att misslyckas och måla en tavla som inte alls ser bra ut. Eller måla en tavla som bara jag gilla roch ingen annan.
Så därför är det så svårt att gå in i den där fantastiska affären. Inte nog med den sämsta självkänslan när det gäller att måla. utan när man väl skrider in i denna underbara affär så får man ett slag i nyllet av obeslutsamheten. Vilken storlek på canvasen_ Vilka färger, vilka penslar, förtunningsmedel eller ej... GAAA!
Man blir ju helt galen av sånt här. Men det kommer fortsätta göra en galen så länge viljan finns där.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0