Nyttig lunch

Idag vart det lite mer ambisiöst än bara kokt pasta med ketchup till lunch.
Och jisses så gott det vart.
Vegetariskt är något som jag kommer plantera mer i mitt liv.

Min nyttiga vegetariska lunch.
1 portion

1/4 rödlök
1/2 paprika
2 champinjorner
4 körsbärstomater
2 msk sweet chilisås
Torkad chili
2 äggvitor
1 äggula
1 vitlöksklyfta
salt peppar

Hacka allt i mindre bitar
Fräs löken så den blir lite svettig och mjuk
Tillsätt där efter paprikan tills den också blir lite svettig och mjuk.
Tillsätt sedan champinjoner. tomat, vitlök, sweet chilisåsen, torkade chilin.
Låt detta stekas igenom ordentligt.
Kryddas efter behag
Efter det tillsätter man äggvitorna och gulan och låter allt steka ihop till en stor ägg/grönsaksröra.

Voala!

Jummy!


Tyvärr tog jag ingen bild just för att det inte såg lika gott ut som det faktiskt var.

 







Kommentarer
Therese

Låter riktigt smarrigt, det får testas nästa vecka.

Ja det var första gången jag satt och önskade att en annan svenska skulle åka saktare när hon ledde haha.

nä dags att ge sig ut på en promenad, har fått göra lite omkastningar i tränings upplägget den här veckan pga 2 plötsliga jobb nätter.

2012-01-05 @ 18:19:00
URL: http://tezzanlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0