Lätt styrketräning... I can do it!

Jag har idag för första gången sedan jag vart gravid kunnat köra ett lätt pass styrketräning.
Då min rygg har varit ett helvete (till er som inte varit gravida ännu. Tro mig... kroppen reagerar på de mest underliga sätt)
Jag derabbades av extrem smärta i ländryggen bara en vecka efter jag fick reda på att jag var gravid. Sedan dess har det till och med varit svårt att gå.
Men värken är nu borta och jag vågade ta tag i lägga övningar med kroppsvikt och kablar här hemma på gräsmattan.
All styrka är förlorad, men om jag försöker köra så mycket jag vågar varje dag så kommer jag nog kunna bygga upp kroppen igen.
Lår, rygg och armar har liksom tappat spänst och allt känns pluffsig förutom magen som nu är en riktig gravidbula!
Lycka!!!
 
 
I morgon bitti ska jag gå upp tidigt innan jag drar ut på mina ärenden. och jag ska prova min gravidyoga dvd som jag köpte utan att ha kunnat använda.
Vem vet? Jag kanske till och med kan tajta litt låren och armarna innan bebisen kommer.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0