Storböl följt av frosseri...

Idag bar det iväg till Ikea för att utse en ny soffa och trädgårdsmöbler.
Som alltid brukar jag käka lunch i resturangen på Ikea innan jag tar itu med jakten.
När jag väl satt där och tuggade mina köttbullar slogs jag av en enorm hemlängtan. En hemlängtan som jag aldrig någonsin never ever kännt förut. Tårarna började spruta över mitt potatismos och mina köttbullar.
Efter en stund var jag tvungen att skärpa mig och gå vidare... Move on helt enkelt.

Efter detta utbrott och en promenad i Ikeas gångar så tog jag itu med Ikeas Food shop. Frosseri måtte vara en synd. Men just idag ger jag fullständigt fingret åt vad regler och oregler heter.
När man som jag flyttat till ett land med en totalt utsvulten matkultur så måste jag säga att ikea har räddat en liten del av min själ idag.

Tack Ingvar Kamprad för ditt snillehuvud!


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0