Mr peep has got a new mommy!

Innan  jag vart gravid jobbade jag som voluntär på ett katthem för hemlösa katter i London.
Min sista tid där spenderade jag långa timmar med Mr Peep. En kisse som skyggade tillbaka så fort man sträckte fram hande för att klappa honom. Varje gång man ville klappa så trodde han att man skulle slå honom. Hjärtskärande!
Min många timmar med honom fick honom att bli mer relaxad men andra sjukdomar och problem gjorde honom svag så därför var det ingen som ville ta sig an denna lilla krabat.
Han har nu varit på katthemmet i 11 månader och de tär lååång tid för en kisse som behöver enorma mängder uppmärksamhet och kärlek.
Under dessa 11 månader har han fårr behandling och mår nu så mycket bättre.
I helgen skickade jag bilder jag tagit på mr Peep till katthemmets personal för att hjälpa dem att hitta ett hem till honom. Kan jag inte befinna mig på plats att hjälpa till så får jag göra vad jag kan här hemifrån.
 
Mina bilder visade sig hjälpa. idag fick jag ett mail från katthemmets personal att Mr Peep äntligen efter 11 månader hittat hem till en kvinna som ger honom ovillkorlig kärlek. Han har äntligen hittat hem till sin mamma.
 
Mr Peep
 
 
Någon gladare än jag finns inte just nu!
 
Mitt budskap i detta inlägg är att om du är djurvän och vill hjälpa till men känner dig begränsad och inte har tid, pengar eller möjlighet. Då är även de små små gärningarna till hjälp.
 
Se kommande inlägg för lite lätta tips om hur du kan göra ett litet handtag för våra djurs välfärd.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0