Högtider och hemlängtan.

Idag är det kanelbullens dag. En dag jag egentligen inte brukar fira. Men när man inte bor i sitt hemland nära sin familj så är det som om de små högtiderna och de stora högtiderna blir mycket mer betydelsefulla. Man vill ta vara på dem mer på något sätt.
För mig var midsommar ett rent helvete då jag satt ensam i ett land som inte är mitt hemland och hemma i Sverige firades det för fulla muggar. Och jag önskade gång på gång att jag kunde få i alla fall 5 min tillsammans med min familj just denna dagen.
Så idag är det en lite högtid som jag vanligtvis avfärdar då det är mest en komersiell högtid utan historisk betydelse. Men som jag sa så är även dessa högtider nära om hjärtat när man är långt ifrån sina mest kära.
 
Så idag tar jag vara på den genom att planera att baka kanelbullar.
 


Kommentarer
therese

mmm så gott och tack för påminnelsen, Dags för fikapus :-). Vilken snygg ny look på sidan.
Kram på dig

Svar: Tack! Det behövdes lite förändring. Om du vill kan jag göra om din header med dina modellbilder om du skulle vilja det. Har lite mer kött på benen med de bilderna och kan få till det lite bättre än den du har nu. Men bara om du vill. Din kompis har inte mailat mig om hennes design än. Så om hon vill ha hjälp så kan jag göra det nu. När skruttan kommer blir det lite svårt.

Nu ska jag duscha och göra i ordning mig för att åka på mitt första tandläkarbesök här i england.
Fett soft när man har 2 års fri tandvård när man är gravid. Ska passa på att gå minst 2 gånger till innand en tiden är slut. ;)

Hur går det med skolan?
Är det nu i höst du gör examensprovet eller blir det sommaren 2013?

Många kramar Lisen
Lisenlife

2012-10-04 @ 11:23:47
URL: http://tezzanlife.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0