Speed, förlossningstankar, och listor ...

Jag har haft hela veckan i en speed som jag kallar "full rulle", men att veckan skulle gå så här fort hade man ju aldrig kunnat ana att det var möjligt.
Torsdagen är här och detfinns 3 punkter på min att göra lista idag. Träna, handla och baka bröd.
Tro det eller ej, men förra veckans massiva brödbakning är redan slut. Varken jag eller min älskling kunde hålla oss undan frallorna. Kolhydrats kavalkader denne veckan helt enkelt. Men vem brys rig när man är gravid?
 
Igår var jag på en i raden av förlossnings/efter förlossnings kurser. Och tankarna efter gårdagens kurs har liksom inte kunnat lägga sig och smälta in.
Handling: Efter förlossningen. Hur det kommer att bli efter sjukhusvistelsen och man har sin mest älskade i sitt eget ansvar.
Frågor om hur man kommer aggera, eller om man helt enkelt kommer att "duga" som mamma. Hur kommer man reagera med i princip 1 timma sömn i taget? Får ungen i sig tillräckligt med mat eftersom de spyr upp ungefär 90% av maten. Svidande och röda sjärtar, va gör man då?
Ja, frågorna är helt och hållet oaändliga i detta läget.
Helgens besök hos svärföräldrarna kommer att innebära att bearbeta dessa tankar och skriva ner frågor, funderingar i ett block.
Inte nog med alla funderingar, så är det ju dethär med fackspråk på engelska. Jag kan ju inte ens fackspråket på svenska!
Men det antar jag är något som jag inte får lägga allt för stor vikt på.
 
 
Nu ska kaffet sköljas ner, sen ska jag bege mig till gymmet där tankar och energi ska svettas ut ur mina porer i en  väldig fart!
Jag är så evigt tacksam att jag kan ta till träningen som en stress avlösare. Annars hade jag nog gått och blivit mer sinnessjuk än vad jag redan är.....
 
 
 
 
Bildkälla
 
 


Kommentarer
Maria

Inte för att jag är expert men vill du slänga i väg ett mail med frågor till mig så ska jag försöka svara utifrån mina erfarenheter med Malte. Hey, that´s what friends are for!! Kramar

2012-09-13 @ 13:36:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0