Blött och trött och glädjerosett

Vaknade och kände mig så långt ifrån utvilad som faktiskt är möjligt. Min dotter jollrade glatt i spjälsängen och det fick mig att vakna till med en liten glädjerosett om hjärtat.
Plockade upp henne för en gosig kram och upptäckte värdens blötpöl på hennes rygg. Jo, jag har haft detta problem ett tag nu och hennes kläder slits ut av allt tvättande. Men denna morgon tog jag beslutet att " idag ska det införskaffas anda blöjor"
Kanske ett i-landsproblem. Men stackar flickebarn att behöva sova i blöt pyjamas. Hon klagar aldrig. men ändå.
 
Torr och fin och mätt är hon nu.
Och nu ska jag ta i mitt andra glädjeämne för morgonen. Kaffe! Det svarta guldet i min stora fina antika mugg!
Den där tröttheten som fanns i kroppen för en halvtimma sedan är nu som bort flugen.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0