Korsfästelse och uppståndelse.....

Tisdag. Endast 2 dagar kvar att jobba denna veckan. Påsken är här och där med är det helgdagar som kommer.
Jag kan väl inte säga att jag är i stort fan av påsken.
Man i princip firar att Jesus dog och uppstod. Men i själva verket tror jag inte sverige i majoritet bryr sig så mkt.
2000-talet har blivit snyltare av samhället. Man är mest tacksam över jesus beslut för att då får man lov att festa och svulla mer än vanligt utan det där dåliga samvetet som brukar dyka upp när man svullar i socker. Och att man får ett par dagar fritt från jobbet och skolan.

Man tänker istället.
-men det är ju påsk. Då får man ju äta godis, och så får jag sova ut.

Påsken är mer en undanflykt än att Jesus offrade sig för evigt liv åt människan...
Jag vet egentligen inte varför han gjorde det.
Hade Gud inte tagit in oss innanför pärleporten om han inte hade offrat sig. Eller skulle det då innebära straight down to hell om Jesus inte spikades upp på korset.
Jag tycker nog att det här med korsfästelsen och uppståndelsen är meste en makaber historia...

Julen där emot känns som att folk förstår mer. Då blir vi i första välden mer givmilda till folket som blivit straffade med fattigdom... Men Va händer på påsken. Då blir vi mer egotrippade och svullar i oss istället...

Så jag vet inte.... Det är mer hyckleri än att hylla Jesus för hans beslut....







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0