Hjälp dem!!!

Såg på animal planet. Vi måste börja aggera mina vänner!
Genom vår lathet att inte släcka lampor, låta datorer, tv-apparater, musikanläggningar mm stå i standby läge slösar vi på så mycket energi till ingen nytta. Vi tar bilen till jobbet istället för lokaltrafiken. Vi åker ensamma i våra bilar istället för att sam-åka.
Detta gör vi för att vi är så förbannat främlingsfientliga, lata och egoistiska!!!
Vi ser inte någon märkbar skillnad här hemma i vårt lilla isolerade Sverige.
men de som drabbas är Björnarna i Arktis. jag kan inte rå för att jag bli så jävla arg på vårt egoistiska beteende.
 Att se bilder, läsa om hur isen smälter och björnarna där upp lider för våra bekvämligheter får mej att må riktigt illa. jag blir spyfärdig!

Ni som faktist håller med mej. Ett tips: stäng av datorn när du går hem från jobbet, stäng av tv, dator och musiken när du faktist inte använder dessa grejer. Istället för att ta bilen till affären, ta dej en promenad. Köp en lite vagn du kan ha varorna i. Detta är bara små saker vi kan göra. men det är ändå en början.


Jag vädjar! Hjälp dem!!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0