Akademikern har vaknat i mej

Ny vecka, nya tag. Känner mej faktiskt ganska utvilad trots bara 4 timmars sömn... Hmmm... konstigt.
Satt hela dagen igår och pluggade Naturkunskap. Måste säga att det är helt annat att plugga nu om man jämför med gymnasiet. nu gör man det för att mantycker att det är kul och för att man vill. inge måsten... I gymnasiet var det tvångsbaserad pluggning.
Längtar redan till nästa gång jag får försjunka mina tankar i boken.... Så roligt! Äntligen finns det annat som existerar än detta jobb... jag kan nu se en framtid. En plan för mitt liv.
Mitt liv kanske t o m fortsätter efter 30 års dagen...
Polisplanerna är lagda på hyllan och akademikern har vaknat i mej.
Planer smids innanför mitt pannben och jag ska göra någonting bra av mej....

Efter allt plugg såg vi Marley och jag... ÅNGRAR DET!!!  Superfin film. men varför i helvete ska alla djurfilmer sluta med att djuren dör eller måste avlivas. Denna filmen var slående lik situationen då vi var tvugna att söva ner bessie (vår hund) för gott... jag och mannen bredvid med grät så stolarna skakade.
jag grät sådär att jag bara ville skrika ut min sorg... men efter var jag alldeles matt och utpumpad. Det var så skönt.
Förstår att mamma grinade lika mycket...

veckan som kommer. Jobbar sena pass. (djävulspassen), man kan inte göra något.... det enda man måste göra är att diciplinera sej att gå upp tidigt för att träna..... annars sover man bort hela morgonen, den enda tiden man har ledig för att faktist träna.... Tänkte be Johan fixa iordning min cykel så jag kan börja cykla till jobbet. Det blir alla fall 50 min träning per dag....
kankske t o m kan spara de där 690:- som SL kortet kostar och faktiskt ta mej fram på 2 hjul hedan efter....





Kommentarer
Jen

åhhhh såg den filmen här om dan. Så himla söt och så himla sorgsen!

2009-04-01 @ 15:58:00
URL: http://jenkanz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0