Indien Goa dag 1

Hej!

Nu har vi kommit till vart hotell i Indien Goa.

Otroligt land! Trafiken ar en katastrof. De anvande tutan mer an bromsen kan man saga.

Det ar mkt fattigt har. Men manniskorna ar vanliga och serviceminded. Vi behovde inte ens bara upp vara vaskor sjalva.

Maten ar fantastisk. Frukosten lite speciell. Man far kryddig kyckling och sanna saker. Sa det ar lite ovant.

Idag har vi vandrat pa stranden, men dar far man inte vara ifred alla. Antingen vill de salja nagot eller sa vill de att man ska kopa en solstol. Eller salja vattensportupplevelser som jetski. Men det verkar livsfarligt. De gor jetski mitt bland folket som badar. Sa det ar nagot jag verkligen ska hoppa over.

Andy har kopt sig en cowboyhatt vilket passar honom perfekt.

Nar vi akte fran flygplatsen sag vi en hel del kor strova omkring i trafiken. Man kor runt dem. Man gor allt for att inte skada dem vilket jag tycker om hos indierna.

Priserna ar makalost billiga. En ol kan kosta dig 5 kr. En tripp med bat for att se delfiner kostar 40 kronor. 

Kvinnorna ar vackra som juveler har, aven fast de ar fattiga. jag ar helt begaistrad i Indien sa har langt.

Planer har vi inga om vad vi ska gora ann sa lange mer an agt aka pa en battur for att se delfiner.

Man kan saga att jag kanner mig lite som ett exclusivt djur i bur just for att bade jag och Andy lyser upp stranden med var vita hud! 

Jag maste ju beratta om flygresan ocksa. Den var lang men alla hade sin egna lilla tv framfor sig och man kunde se pa film, spela spel och lyssna pa musik. Pa sa vis blev resan lite enklare.

Hors om ett par dagar vanner!



Kommentarer
mamma

Ha det så härligt

Simon mår bra han är underbar.

kram mamma

2010-11-15 @ 13:02:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0