Min åsikt om vädret

Nu är det toast, kaffe och vatten som gäller och sedan bär det ur på en löprunda i det ruskiga Brighton vädret.
Vad jag märker tydligt efter att ha gått på Utsiktens gymnasium och svenska skidlärarlinjen där man är ute i ur och skur så har jag en förmåga att inte bry mig om vädret. Oavsett vilket väder så tyckedr jag inte det spelar någon roll. Det finns liksom inge tväder jag ogillar eller gillar mer än det andra.
Visst kan väder vara opassande och passande beroende på sammanhanget.
Men jag har lärt mig att det spelar faktiskt ingen roll.
Om det är regn och rusk så är det extra skönt att komma in efter ett träningspass i regn och rusk. M an känner sig extra duktig på något sätt.

Tack Svenska skidlärarlinjen och Utsikten för denna lärdom!



Kommentarer
Therese

Verkar som du haft en riktigt toppen jul.

Håller fullkomligt med men måste lägga till en sak som gjort att man lärt sig uppskatta och härda ut i alla vädrer. Ens föräldrar för det har inte haft någon betydelse om det varit dåligt väder när man varit iväg för ute har man varit ändå. Det gäller bara att anpassa kläder och aktiviteter dvs är det kallat så gör man något som är jobbigare än det man planerat sen innan för att hålla värmen.

Kram på dig och god fortsättning

2011-12-27 @ 13:14:07
URL: http://tezzanlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0