Målsättning

Är snart på väg till en ny stressig dag på jobbet. Hoppas verkligen jag han behålla min harmoniska känsla hela vägen genom dagen oavsett hur mkt det är att göra.
När kl slår 18 ska dojjorna på och snäckorna ska ha hög volym i mina öron. Och sedan ska jag gå fort fort fort genom stan. Inte som Monica Setterlund. Hon går sakta genom stan. Inte jag! Svetten ska lacka och tröjan ska ha spår av svett när jag är hemma.

Jag har bestämt att gymkortet ska avslutas och jag ska försöka köra gummiband och styrka hemma minst 1 gång i veckan. Varför slösa 500 kr per månad på sommaren när man kan samla solljus och endorfiner utomhus. Vinterhalvåret kanske jag kommer köra spinning.
De 500 kr ska jag istället spara till en träningsresa.
Mina alterativ till träningsresa skulle vara:

Surfresa till Portugal
Vandra Inka-leden i Bolivia/Peru
Vandra i Abisko
Marathon i New York eller Barcelona

Eller varför inte en instruktörsutbildning i spinning eller personlig tränare?

Pengarna kan gå till min personliga utveckling vilket är målet. Istället för att tragla på gymmet med svettiga muskelknuttar eller frenetiska anorektiker....

Beslutet är taget och fröken ska försöka hålla diciplinen uppe utan gymkort.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0