Nytt ord: Mys Vacum

Torsdagar är alltid en sån där dag som man välkomnar lite extra. Det innebär att för det första att sopgubbarna kommer och hämtar våra stinkande sopor.
Men först och främst är det bara 2 arbetsdagar kvar tills jag slipper dela min man med en bunt slipsgubbar.
Och inte minst så har jag fått en känsla över våra helger att de är extra mysiga. God mat, gemensam träning, kanske ser en film, långa pratstunder över en kopp te, lite mera god mat och bara fokus på varandra.
Jag vet inte om det är gravid hormonerna som gör att jag känner den där mys faktorn eller om det faktum är att vi går in i vårt egna lilla privata "mys vacum". Jag önskar att alla par kunde få äga ett sånt där mys vacum (mitt nya ord). Det är som balsam för både relation och för sin egen själ.
 
 
Source
 
 
 
 
 


Kommentarer
Anonym

Passa på att vara i ert eget mys vacum varje helg nu tills lilla loppan kommer... Det behövs att vara starka tillsammans när 1+1 blir 3. Då blir det MYS med stora bokstäver, jag säger det igen det är magiskt fantastiskt att få ett barn!!

Min dörr står alltid öppen för dig! du är så välkommen att kliva in i mitt kök och slå dig ner vid köksbordet dricka massa kaffe och äta sjukt goda kanelbullar (som jag nyss lärt mig att få till på bästa sätt) Ja det kan bli middag med, och extra sängar finns till och med för en liten loppa... :o)

I eftermiddag åker vi hem till mamma och pappa, längtar! Malte har letat efter moffa i flera veckor nu, men nej han är inte under soffan eller bakom dörren. Han letar varje morgon och när han inte hittar honom så säger han Moffa och slår ut med armarna för att visa att han är borta. Söt!!

Ta hand om dig, loppan och gubben

Kramar Maria

2012-09-07 @ 09:15:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0