Att handskas med tristess

Ett lite annorlunda inlägg för en gångs skull.
på senaste tiden har jag haft svårt att handskas med tristess. Varje dag har jag alltid haft en plan för dagen med vardags sysslor, bebis sysslor och träning. När planen glöms bort så blir jag så spak att jag inte vet hur jag ska hantera vardagen om jag inte har något att göra. Ångesten växer och kliet i fingrarna blir outhärdlig. 
Nu när jag inte är hemma så är det svårt att hålla sig aktiv när familjen är på jobbet och jag blir kvar hemma med Freya.
Idag  kliar det i fingrarna och när det blir outhärdligt så faller jag in i någon slags fas då jag tar till onyttig föda för att dämpa ångesten. Onyttigheterna intas och  ångesten växer sig allt starkare efter jag fallit för tristessenS klös.
så det måste bli en ändring. Från och med nu så ska en kreativ plan för varje dag skrivas. Fantasin ska få flöda och jag ska inte falla ner i groparna. Livet är alldeles för kort för att tycka att vardagen är tråkig. Man kan inte leva i väntan på att någon ska komma hem från jobbet. 
Så No more waiting! 
 
 


Kommentarer
Pamela

Om du vill ha nåt att göra ;) så får du gärna mejla över lite bilder som du tog när du var o hälsade på mig i Barnes. Men bara om/när du känner för det...är lite tidsfördriv kanske ;) Stoor kram till dig o Freya!!

2013-05-22 @ 22:30:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0