JÖSSES!!!

Rubriken på detta inlägget är aningen underskattad. Skulle gärna vilja dra till med ett svär ord för vad jag kännet. Men då vi försöker emiminera vårt ordföråd med sånna hemska ord så får "jösses" duga gott.
Vad vill jag förklara med detta ord då? Jo, mina ben har en sådan där träningsvärk att man inte vill röra den minsta vink idag. att sätta sig ner eller gå i trappor gör att man nästan skiter på sig av smärta.
Jag tror nästan att ingen NÅGONSIN har haft en sådan här träningsvärk!

trots smärtan ska jag köra ett pass på vårt monster idag (vår crosstrainer). Just bara för att få blodet att strömma genom mina ömma stackars benmuskler.

Ja! jag ångrar nu lite att jag berättade för PT teamet om min tränings historik inom skidåkningen. Eller kanske inte, eller bara lite....
Jag hoppas nu att den här tuffa träningen jag gör 3 gånger i veckan + 2-3 pass på monstret ska göra magi med min kropp och att jag ska se resultat inom kort.

Sen är det ju det här med kosten. Det är det som är det svåra. Varje dag är det en kamp mot frestelserna. Måndag till Onsdag är det inga problen, men torsdagarna är dömda för att misslyckas. Då unnar jag mig en smakbit av dessa förbaskade frestelser. När en munsbit är intagen kommer känslan av att ha "misslyckats" och de destruktiva tankarna som "nu är det ändå kört för veckan så man kan lika gärna falla för alla fresrelser i världen". Efter det eskalerar det och Söndagen anländer och tankarna om att "Det är måndag i morgon, då baske mig ska jag upp på hästen igen"
Jag är nog inte så naiv att jag tror att jag är den enda som tänker så här.
Varför skriver jag nu om det här då? Jag antar att det är mitt första steg att bryta mönstrey. Jag vill bryta mina onda Torsdags vanor och se till att resultaten börjar att synas.
Den här veckan ska det kluras ut vilka redskap jag ska använda för att inte falla för frestelserna.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0