Måndag morgon

Det är måndag morgon och jag lättar upp den lite dystra tyngden över axlarna som alltid innfinner sig på måndagar med morgonpratarna i P3, kaffe och kaviarmacka. En bra kombo för att få bort den här tråkiga måndagskänslan.
Min väder app på telefonen säger mig att det ska bli solsken och 7 grader varmt idag. Direkt plingar lekparks klockan i mina öron. Gungorna och ruschkanan är en av destinationerna denna dag.
 
Mina andra sysslor kommer att ta tag i att slipa stolar, nåla tyg, handla, läkarbesök, handla, och hitta vinderkängor till lillan.
Så dagen är åter igen full med aktiviteter och "todo" lista.
 
Ja, och så vad det det där med träningen. Då jag är fulltidsmamma och har ett nytt hus att pyssla med så är träningen underprioriterad för tillfället. Lite panik växer inom mig då jag har ett halvmarathon att springa redan i februari. Hmm... göra eller hoppa över är nu en fråga då jag har svårt att få till löpningen då jag inte har lillan hos dagmamma eller dagis.
Ska försöka få till barnpassning på gymmet åt minstonde 2 gånger denna vecka. Så vi får väl se hur det blir med halvmaran.
 
 Nu ska jag dricka mitt kaffe och lyssna på P3 som nu har en historiker på plats som talar om Maoismen. Intressant! Något jag kan 0% om. eller kanske 0,00001% om.
 
 
Denna morgon blir det lite bilder från vårt lekparksbesök i helgen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0