Måndag / nya vanor / sätta igång

Klockan är nu 8:30 denna måndagmorgon. Freya har ätit frulle och leker nu så snällty i sin lilla lekhörna i köket.
Rubriken innefattar 3 olika denna morgon.
Vi börjar med den första.
 
Måndag
Ja det är ju faktiskt måndag
 
 
Nya vanor
Jag går numera upp mellan 6 och 7 på morgonen (med vissa undantag som denna morgon)
Jag brygger mitt kaffe och sätter på datorn. P3 spelar jag på radion och lyssnar på detta underbara morgongäng som snackar både skit och allvar i en lagom mix.
Jag avskydde mina mornar förut då jag fastnade framför tvn och kom inte där ifrån förrän runt 11 då allt skit började på tv.
Nu är det mycket mysigare då jag svarar på mail, lyssnar och leker lite med Freya istället. VÄLDIGT stor mysfaktor.
 
Under "nya vanor rubriken" så sammanklätas nästa rubrik som är:
 
Komma igång
Jag har ju kommit igång med träningen rejält innan jul vilket är skitbra. Nu har det varit paus ett par dagar då hus fix med målning och husarbete för att få iordning vårt nya fina hem. Med hjälp av mamma (speed mamma) så har allt gått 100 gånger snabbare än om jag skulle gjort det ensam. Min mor är nog den mest effektivaste människa jag känner. Jösses vilken fart hon får när hon får göra "hemma fix"
Jag ser fram emot att smida nya inredningsplaner med henne då hon och jag har samma tänk på vissa sker när det gäller he,imredning. Jag är en lucky girl som har henne som inredningspartner och mamma.
 
Rubriken komma igång är dedikerad till att det är dags att komma igång med min träning igen. Efter några dagars  underprioritering när det gäller ämnet så är det dags. Måndagar har ju alltid en liten puch när det gäller att komma igång med saker.
Jag ska även lägga om kosten en aning så det händer något med siffrrorna runt midjan och resten av kroppen.
Mer om det återkommer jag med.
Nu blir det dusch och sedan drar det iväg in till Sveriges ambasad i London för att hämta mitt nya pass. Sen blir det träning.
 
Hepp hepp! ha en fin måndag!
 


Kommentarer
mamma

oj nu blir det fart. den nya maskinen blir toppen.
ja jag ser fram emot nästa drive till er.

2014-01-06 @ 14:06:58
URL: http://lisenlife.blogg.se
Maria

Hej

Låter som sköna planer för nya året. Här drar vardagen igång på riktigt imorgon då Marcus åter ska till jobbet och Malte till dagmamman efter att varit lediga sen 20december!! (jag har jobbat lite i mellandagarna) Och visst ska det bli skönt med rutiner igen. Själv har jag börjat att på riktigt fatta att det ska komma en liten knodd till, inatt drömde jag om en riktig bebis i min famn för första gången, vaggan har åkt fram och jag har börjat gå igenom kläder från Malte och sängkläder... Ska bli så kul när hen kommer i mars. Jag jobbar februari ut har jag tänkt så min hjärna är inställd fram till dess sen blir det ny vardag igen. Lycka till med alla planer för 2014 och jag hoppas vi hörs och ses! Sen önskar jag att få se fler bilder här inne på hur du har det hemma i nya huset och hur det ser ut hos dig! Så nyfiken! Och såklart följa med på allt ad Freya kommer lära sig, vilket är mycket det lovar jag! Ta hand om dig och familjen. Kärlek från mig

2014-01-06 @ 14:27:39
Therese

Full rulle ser jag, väntar med nyfikenhet på att få se hur hemmet blir. Hur känns de i kroppen nu? Kan berätta att jag flyttar till en ny lgh inom kort. Skickar adress senare.kram

2014-01-07 @ 15:55:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0