Halv vego

Det har ny gått en vecka och jag har fullföljt min vego plan bättre än jag trott.
Planen är att inkluderar frigörande kyckling och fisk. Allt annat kött kommer inte in denna kropp mera.
Varför?
För att jag är så emotionellt förstörd av av vad som försiggår i köttindustrin. Ohumana transporter, osmidig slakt, levnadssätt som får mig att kräkas av bara tanken.
Varför inte då helvego?
Detta är en början på ett nytt kapitel och det kommer att ta tid att lära sig laga ny mat med linser och tofu. Det kommer att ta tid att lära sig de nya hyllorna i affären. Så jag tar ett steg i taget. Med tiden kommer jag exkludera även kyckling.
Det kommer inte ändra på någon köttindustrin genom att ändra på mina kostvanor. Men mitt samvete är rent och dubbelmoralen är bortspolad.

Den första veckan som halv vego har gått bra. Jag har till och med undvikit kött helt de senaste 3 dagarna.
M



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0