Gott Nytt År!

Bloggen har nu varit prio zero väldligt länge. Men såklart ska den daskas igång ca 2 timmar innan klockan slå sina slag till nytt år, nya utmaningar och nya chanser.
Tyvärr så firas denna nyårsafton utan glitter, utan bubbel i glaset. Den firas på sjukbädden i form av höstblåsor. Hade väl önskat att jag kunnat få spendera aftonen i en glamorös blåsa. Istället är händer, fötter, mun och ansikte täckt i blåsor och utslag. 
Trots detta så ser jag positivt på morgondagen. 

Nuårslöften har jag varit dålig på att hålla genom åren. Så istället så byter jag löften mot förändringar. 
Förändringar i vardagen kommer bli mitt första prio. 
1.Mindre tv, mer utomhusvistelse
2.Mindre fokus på städning, mer lek med barnen
3. Mindre fokus på att passa in, mer fokus på skapandet.
4. Mindre mobil tittande, mer aktivitet
5. Mindre oro för framtiden, mer att vara i nuet
6. Mindre junk, mer grön
7. Mindre konsumtion, mer skapande.
8. Mer fokus  på självutveckling och att tycka om mig själv. 

Inga löften, mer förändringar!

Jag önskar mig ett hälsosamt 2016 för mig, min familj, och vänner.

2015 gav mig den finaste skatten jag någonsin kunnat önska mig. Min lille Bobbo. Han är en så glad och okomplicerad liten själ som ger mig hundratals leenden om dagen. Jag ser fram emot att följa denna lille killes utveckling under 2016. 

2015 givit mig en fantastisk resa med min prinsessa Freya. Hon har utvecklats till en självständig, otroligt vacker och viljestark liten tjej. Hon har lärt mig så mycket under detta året och jag hoppas att det bandet vi har idag kommer hålla sig lika starkt livet ut. 

Sen så har vi de där själarna som får mig att fungera. Min make, mamma och pappa. Oavsett vilken topp eller dal jag befinner mig i så är de där. De stödjer, de lyfter och de även tar ner mig på jorden när det behövs. 
Jag är så förundrad hur dessa människor kan stötta mig trots den geografiska distansen mellan oss. 
Jag önskar så att mina barn kommer att känna som jag gör för mina föräldrar en dag. 
Och jag önskar att de en dag möter en sån fantastisk person som jag har gjort i min male Andy. 

Sist men absolut inte minst så har vi de där få vännerna som finns nära mig och långt ifrån. De där vännerna som genuint frågar hur jag har det. 
Inga namn nämda. Ni vet vilka ni är. Och för mig är ni guld världa och jag är lyckligt lottad att jag har er! 

Med det så tackar jag 2015 och välkomnar 2016! 

Gott Nytt År!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0